Kas yra NMA arba su kuo valgomas mokslas

  Kartą toks dėdulė Leninas yra pasakęs: ,,Mokykis, mokykis ir dar kartą mokykis". Skamba siaubingai, bet velnias, koks teisingas yra šis paskatinimas. Turbūt dažnai nesusimąstome, jog norėdami tapti tuo, kuo norime būti, pirmiausia turime išmokti galybę dalykų. O tada vėl mokytis, kad būtumėm geresnis tas, kas esame. Tačiau, vėlgi, reikia mokėti KAIP mokytis. Kiek paradoksiška, bet pasistengsiu papasakoti, kaip man tai pavyko.  

   Tiesą sakant, apie NMA sužinojau iš vienos draugės, kuri tuo metu ten mokėsi (linkėjimai tau, jei skaitai!). NMA - Nacionalinė moksleivių akademija. Kas tai? Tai - nuotolinio mokymosi programa, skirta gabių vaikų ugdymui ir švietimo nelygumų skirtinguose regionuose išlyginimui. Čia veikia įvairios sekcijos: biochemijos, chemijos, ekonomikos, informatikos, istorijos, fizikos, lietuvių filologijos, matematikos ir muzikos. Priimami 9-10 klasės mokiniai, matematikos ir leituvių filologijos kviečiami ir 7-8 klasių moksleiviai.

   Vykstant stojimui į šią akademiją, užsiregistruoji, tau atsiunčia tam tikras anketas, kurias turi užpildyti tu ir tavo mokytojas. Taip pat turėsi nusiųsti praeitų mokslo metų rezultatus (paprasčiau tariant - pažymius), sumokėti stojimo mokestį (kelias kapeikas, kad, matyt, duoną uždirbtų žmonės, nepatingėję skaityti tavo išsireiškimus kaip tu nori čia mokytis). Ir viskas. Lauki, kol sužinosi, įstojai ar ne. Bet įstosi, tikrai, jei tavo pažymiuose nebus daug penketų ar žemesnių skaičių.

   Jei įstojai? Laikas nusiteikti rimtam darbui. Bet, jei kalbant nuoširdžiai, tą geriau padaryti dar prieš stojant. Turėsi sumokėti mokestį už mokslą (pusmečiui, kainos tikrai nesikandžioja ir bent man 50 eurų neperžengė). Greitu metu turėtum gauti pirmąsias užduotis.

   Kaip vyksta mokymasis? Mokytojai atsiunčia tau užduotis, tu jas atlieki (bent mano, biochemijos, sekcijoje vienai užduočiai dažniausiai būdavo skiriamos dvi savaitės. Daug? Nė velnio. Užduotys čia - kietas riešutėlis, bent mano vargšės gimnazijos mokytojai atsakymų dažnai nežinodavo (tiesa, klausiau gal du kartus, kai pačiai nepavykdavo ir kai dar tik mokiausi mokytis. Vėliau nustojau tą daryti. Klausti, ne mokytis). Pavyzdžiui, vienas iš klausimų: ,,Kuo ypatingi antriniai antikūnai, taikomi elektroninės mikroskopijos imunohistocheminėms reakcijoms. Kodėl elektroninei mikroskopijai netinka tie patys antikūnai, kaip ir fluorescencinei mikroskopijai?'' Gąsdina? Aš ir išsigąstu beveik kaskart, tik gavusi užduotis. Bet kai daugiau ar mažiau išsprendi, jausmas neapsakomas. Užduotims spręsti dažniausiai skirdavau šeštadienius (sekmadienius palikdavau gimnazijos namų darbams). Kartais prisėsdavau jau penktadienį, tačiau darbo dienų dažniausiai tam neskirdavau - nusivažiuoti gimnazijoje nesinori, o išsimiegoti kažkada irgi reikia. O laiko šiai akademijai reikia daug. Patikėkit.

   Informacijos tenka ieškoti visur. Mokykliniai vadovėliai vargu, ar kuo pagelbės, man teko iš bibliotekos parsitempti knygas, tokias storas, kaip mano keturi pirštai. Iš jų galėdavau susigaudyti pagrindus, na, o gilesniam kapstymuisi padėdavo tik užsienio universitetų ir kitokie nelietuviški puslapiai. Buvo visko - ir kad angliškai suprantu, o lietuviškai išversti termino nesugebu, buvo, kad į klausimą atsakiau neteisingai, nes tiesiog atvirkščiai supratau sakinio prasmę. Bet tai ir yra mokymasis. Klaidos, daugybė darbo, dar daugiau klaidų ir galų gale pasitenkinimas, kai gauni tai, ko laukei.

   Geriausius mokinius NMA atrenka į sesijas. Pagrindinės - vasaros ir žiemos, kartais būna rudens ar pavasario, arba skirtų tik tam tikrai sekcijai. Sesijos metu vyksta dalyko, kurio mokaisi, paskaitos, saviugdos užsiėmimai ir kitos veiklos. Plačiau apie jas galbūt papasakosiu kitame įraše, nes mano pirmoji sesija dar tik laukia manęs!

  Ką NMA man davė? Visų pirma, išmokė mokytis.  Nuobodiems projektams įdomių faktų nebeieškau tik lietuviškuose tinklapiuose arba pirmame angliškame, kurį parodė google. Išmokau gilintis į tai, kas neaišku, neįmesti į, tarkim, projektą fakto, kuris tik skamba kietai, nors realiai pati normaliai nesuprantu. Be to, NMA žiauriai praplėtė mano akiratį, išmokau, kad visada yra daug daugiau, nei patys mes manome. Visada yra sunkiau, smulkiau, geriau. Išmokau susitelkti ties tuo, ką darau. Nebijoti valandų valandas skirti kažkam, kas yra nors ir sunku, bet įdomu. Supratau, kad nieko nėra neįmanomo. Visada galima pranokti net save, nustebinti ir įrodyti, kad gali daugiau. Išmokau, kad visur reikia darbo, tačiau atpildas neapsakomai saldus.

   Turbūt rekomenduoju bandyti laimę čia kiekvienam, kuris netingės dirbti. Nesvarbu, kad galbūt nesi priskiriamas prie ,,jaunųjų Lietuvos talentų". Ar kad nesi vunderkindas. Čia pravartu pasimokyti vien tam, kad sužinotum, su kuo valgomas mokslas. O vėliau įtraukia. Bent mane įtraukė. Tiesiog įsakau kiekvienam susidomėjusiam nesakyti ,,Aš visai ne gabus" arba ,,Nepatempsiu mokytis kartu su stipriausių gimnazijų moksleiviais" (pastarasis daugiau skirtas mažesnių rajonų gyventojams). Kiekvienas esame gabus ir stiprus, jei tik dirbame.

   Svarbiausia neišsigąsti. Neabejoti savim. Ir žinoti, kad gali daug daugiau, nei kad pats manai.

   Plačiau pasiskaitykit čia - www.nmakademija.lt

7 komentarai:

  1. Anonimiškas2016-08-07 09:34

    Puikus straipsnis! As irgi mokiausi NMA 7 klaseje, bet meciau del per didelio kruvio. Matematikos sekcijoje uzduotys buvo tokios sunkios, kad ju neikirto gimnazijos mokytojai. Pati sededavau po keliolika valandu ir vis tiek nesuprasdavau, kas kur ir kaip. Tad po puses metu meciau ir atejus olimpiadu sezonui jau pradejau bijoti,,kad kiti bus pazenge taip, kad as ju niekad nepavysiu. Bet visgi vis dar laimiu respublikines olimpiadas. Aisku NMA prisidejo prie sio rezultato. Rekomenduoju NMA tiems, kurie yra labau motyvuoti mokytis ir turi laisvo laiko tam daryti ��

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aš pati kuriam laikus praėjus nebesiplėšau dėl užduočių tam, kad į visus klausimus atsakyti. Jei matau, kad niekaip nesuprantu, o ir esu labai pervargusi - tiesiog siunčiu ir viskas. Ne visada įmanoma pasiekti maksimumą :) Užtat gavusi ištaisytą darbą vėl analizuoju ir stengiuosi perprasti tai, ko seniau nesupratau. Ačiū už komentarą!
      (O matematika iš tiesų kietas riešutėlis. Teko matyti keletą užduočių, tai ohoho. Biochemijoj bent įmanoma daugumą informacijos rasti internete, o su matematika kiek kebliau - tenka tenkintis savo galva)

      Panaikinti
  2. MAN PATIKO. Nors siais metais neturesiu galimybes isitraukti, dar kitais metais - miela mano ekonomika, as ateinu. Butu jegele ir matematika, bet turbut dvieju veiklu "nebepavesiu".
    Aciu, jog pasidalinai!

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kuo anksčiau įstosi - tuo geriau. Su dideliu noru patemptum ir abu, bet tada gyvenimo tikrai nebeturėsi :D
      Smagu, kad patiko! :)

      Panaikinti
  3. Anonimiškas2017-01-07 22:02

    Na ir aš įstojau į NMA. Atlikau pirmąją užduotį, nors nežinau kiek ten tiesos prirašiau...Laukiu kitos užduoties ir kažkaip pradėjau bijoti :D

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Pirmos užduotys visada kelia jauduly... nors ne, ne tik pirmos. Visos. Jei tik tas dalykas patinka :)

      Panaikinti
  4. Ar jums skauda širdi? Nenusiminkite, tegul Dr.Ogala padeda jums susigražinti savo buvusiji “, jis iš tikruju yra tikras ir sažiningas meiles burtu ratukas, jis sugražino mano vyra. Aš esu Tracy Mattingly iš vieningos valstybes, aš labai džiaugiuosi, kad mano vyras grižo po to, kai paliko mane del kitos moters. Mano vyras turejo romana su bendradarbiu, ir aš taip myliu savo vyra, bet jis mane apgaudinejo su savo bendradarbiu, ir ši mergina, manau, mano vyrui naudojo raganas ar juodaja magija, kad jis manes nekestu ir tai buvo toks kritiškas ir neprašomas, aš verkiu visa diena ir nakti, kad Dievas atsiustu man pagalbininka, kuris gražintu mano vyra! Buvau tikrai nusiminusi ir man reikejo pagalbos, todel ieškojau pagalbos internete ir aptikau svetaine, kurioje buvo pasiulyta, kad dr. Ogala gali padeti greitai susigražinti buvusi vaikina. Taigi, pajutau, kad tureciau ji išbandyti. Aš susisiekiau su juo ir jis man pasake, ka man daryti, o aš tai padariau, tada jis man padare meiles burta. Po 16 valandu mano vyras tikrai man paskambino ir pasake, kad manes taip ilgisi, o Dieve! Aš buvau tokia laiminga, o šiandien aš vel džiaugiuosi savo vyru ir mes džiaugsmingai gyvename kartu, ir aš dekoju galingam burtu ratukui Dr.Ogala, jis yra toks galingas ir aš nusprendžiau pasidalinti savo istorija cia. jei esate cia ir jusu mylimasis jus atsisako, arba jei jusu vyras persikele pas kita moteri, daugiau neverkite, susisiekite su juo pagalbos dabar. Štai jo kontaktas. Siuskite el. laiška šiuo adresu: drogalad02 @ gmail. „com“ arba „Call / Whats-app“: +2347049668119.

    AtsakytiPanaikinti

321

   320. Tiek įrašų čia sutilpo per 3 metus. Tiek minčių, tiek jausmų. Tik galybė eilučių. Galybė manęs. Per daug? Galbūt. Bet ne. Būtent tie...